Waar moet je aan denken als je een bedrijf opricht?

Het bepalen van je bedrijfsidentiteit

Als je een ondernemer vraagt wat voor hem de kernwaarden van het bedrijf zijn, krijg je vaak een specifiek antwoord. Vaak zit er een bepaalde gedachte achter, een standpunt op de wereld of een bepaald doel dat hij graag in zijn leven wil bereiken. Ieder bedrijf heeft een bedrijfskarakter. Vaak gaat het minder goed met de grafische weergave zoals het logo en de huisstijl. Veel ondernemers denken dat het zo maar even bedacht is, maar dit is een belangrijk onderdeel waar je goed over mag nadenken. Het woord ‘logos’ komt uit het Grieks en betekent ‘woord’. Je kiest dus in feite één woord die de bedrijfsidentiteit omschrijft en dat is iets om goed over na te denken.

The story behind all

Met welk verhaalt vertelt je huisstijl aan je (potentiële) klant? Komt je logo professioneel over? Het zijn misschien aparte vragen, maar wel cruciaal om te weten. Achter elk ontwerp schuilt de psychologie achter. Een logo moet eigenlijk vrij simpel zijn en ieder grafisch ontwerper weet dit. Het mag niet te druk zijn zonder te veel poespas eromheen. Zowel het logo en de huisstijl hebben min of meer te maken met de bedrijfsidentiteit. Als ondernemer moet je voldoende aandacht besteden aan het logo en de huisstijl. Alles wat je in je logo verwerkt heeft waardevolle betekenis. Hoe meer je energie erin stopt aan het perfectioneren van je logo, hoe helderder je logo en je bedrijfsidentiteit naar voren komen.

Het kiezen van de juiste kleur

Elke kleur is gebonden aan bepaalde eigenschappen. Rood staat bijvoorbeeld voor energie, passie en romantiek. Oranje staat voor creativiteit, innovatie en denken. Zwart staat voor de dood of sterke kracht. Blauw roept gevoelens op van integriteit en zelfvertrouwen. De eigenschappen van de kleur die je kiest voor je logo is handig om ook in je denkproces mee te nemen. Ga niet te veel kleuren met elkaar combineren, ook al representeert het de kernwaarden van je bedrijf. Het is beter dat je op één kleur focust en daar verder mee gaat. Naast kleuren speelt de vorm ook een belangrijke rol. Denk bijvoorbeeld aan de grote ‘M’ van McDonalds.

Hoe gaat Commercial-production te werk?

Wanneer je een logo bij ons wil laten maken, houden we rekening met de betekenis van je logo. Samen met onze klanten gaan we op zoek naar een eigen stijl. Daarbij houden we wel rekening met de psychologie achter dit logo. Immers, alles moet namelijk op één lijn zitten. De kleur en de vorm van je logo worden uitgebreid met ons besproken. Wij kunnen je meer vertellen over het kleurgebruik, de vorm, de combinaties daarvan en wat voor invloed dat op je bedrijf kan hebben. Ook wordt de huisstijl hierin meegenomen in het gesprek. Verder doet ons team onderzoek naar een perfect logo met de verwerking van de juiste accenten. Wil je graag weten wat we allemaal voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via Contact.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *